I Outlook 2013 er det en bug, hvor at mappestrukturen på mailserver ikke oppdateres. Her er instruksjoner på hvordan å løse problemet
Alternativ 1
Oppdater IMAP mappe rotbane:
- Velg "Fil" og "Kontoinnstillinger"
- Dobbelt klikk på din epostkonto i oversikten som dukker opp, og velg knappen "Flere innstillinger".
- Velg fanen "Avansert".
- Her vil du se et felt som heter "Mapper" og tekstfelte "Rot mappe bane: "
- Skriv inn: "Inbox" (uten "").
- Trykk "OK" og "Neste", samt "Fullfør". Start outlook på nytt.
Alternativ 2
IMAP Mapper fiks for Outlook 2013.
- Lukk Outlook
- Bla deg frem til din .ost mappe, denne ligger som regel her: C:\Users\<din bruker>\AppData\Local\Microsoft\Outlook\
- (Dersom mappen ikke er tilgjengelig så må du velge å vise skjulte filer og mapper under mappevisning)
- Slett .ost filen som tilhører din konto, den er spesifisert ved navn.
- Start Outlook
- Høyreklikk din konto og velg “IMAP Mapper”, Trykk så på “Spørring”; Velg første mappen, og scroll ned til bunnen av mappeoversikten, shift+klikk mappen i bunn slik at du markerer alle mappene. Velg "Av-abonner".
- Velg så "Spørring" igjen, samme prosedyre som over for å markere alle mapper, velg nå «Abonner».
- Avslutt "IMAP Mapper", og velg "Oppdater mappeliste".
Epost skal nå synkroniseres som normalt.
Outlook vil nå bygge opp datafilen din (.ost filen) på nytt; men denne vil være skadet, så kunder vil oppleve problemer med å slette epost. For å rette i dette så må man skanne .ost/.pst filen sin og reparere denne. En guide for hvordan dette gjøres finner dere her: http://www.howto-outlook.com/faq/usingscanpst.htm
Husk at Outlook må være lukket.